De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Makita DUB187Z op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

EvertBruinsma 07-10-2023

Handige draaloze bladzuiger/blazer

Geschreven voor: Makita DUB187Z

Makita is een van de merken die je vaak bij de professional tegenkomt. Deze bladblazer/zuiger is dan ook degelijk en heel handig. Zeker de draadloze toepassing met een accu sprak mij enorm aan. Geen gedoe met een lang verlengsnoer wat in de weg ligt/hangt of ergens achter blijft hangen.
Er wordt geen accu en lader meegeleverd maar dat geeft niet. Deze bladblazer maakt gebruik van de accu's die binnen het LXT platform uitwisselbaar zijn. Hierdoor kun je de accu en de lader van een ander apparaat gebruiken. Wel zo handig, want je koop alleen de accu's en laders die je voor alle apparatuur nodig hebt.

De blazer wordt netjes geleverd met een draagriem, losse zak en een neuswiel. Met een grote keuzeklep zat je hem op zuigen of blazen. Variabele snelheid door middel van een drukschakelaar en tevens met een cruise-control functie.
Met een 6Ah accu ( BL1860B) kan ik netjes de voortuin schoonblazen/zuigen en de bladeren in de zak opvangen. Er zit een versnipperaar in dus alles wordt fijngehakt in de zak opgevangen en kan zo de kliko in .

Pluspunten

• Draadloos dmv Accu voeding
  • Krachtig
  • Onderdeel van het LXT18V platform

Minpunten

• Duurder dan een 230V versie